Tur 4.5. ve 6. Etap (Marmaris-Antalya-Mersin-Hatay-Cilvegözü)

13. Gün Marmaris-Fethiye 130 km

Marmaris te 1 gün moladan sonra sabah 7.30 da uyanıp yola çıktım. Turun bundan sonrası bisikletle ilk defa gideceğim yollardı. Marmaris ten  çıkıştaki rampa zorlasa da yolun devamı çok güzeldi. Zaten Gökova ya kadar olan kısım muhteşem. Gökova daki ağaçlı yolda foto çekip devam ettim. Akçapınar tostçusuna girmek için saat çok erkendi. Köyceğiz Dalaman Ortaca Göcek. Aslında buralar hepsinde en az birer gün geçirilip gezilecekler yerler ama benim tur hedefimde Hatay var ve 30 gün sürem vardı. Bu akşam Fethiye ye varmalıydım. Dalaman a varmadan bir köy kahvesinde öğlen yemeği yedim. Yol keyifli. Göcek e varmadan Göcek tüneli beni sinir etti. Tünel paralı ve kart geçmiyor gibi bi salaklık vardı. Ben de inat ettim ben girmem bu tünele deyip bayıra sardım ama fena bayır varmış.:) Bi yerden sonra çıkamadım aldım elime bisikleti yürüyerek çıktım. İnişi harikaydı. Fethiye ye hava kararırken ancak vardım.Biraz yer aradıktan sonra sahilde bir park buldum ve orada uyudum.

14. Gün Fethiye-Kaş 110 km

Fethiye de de erkenden uyanıp çıktım yola. Ölüdeniz e girmeden devam edip ilk benzinlikte kahvaltı ettim. Kınık ı geçince vaktim var dedim ve Patara ya uğradım. Öğlen Patara dan anayola çıkınca oradan Kalkan a giden yolda rampa çok zorladı. Aldık elimizi yine.:) Kalkan da mola verdim ama sahile inmedim. Devam ettim. Kaputaş ta bisikleti yukarıya bağlayıp sahile indim. görüntü olarak Türkiye deki en güzel birkaç plajdan biri Kaputaş. Devam ettim. Kaputaş Kaş arası yol keyifli.Sürekli virajlı hafif eğimli güzel yol. Kaş a varmadan Akçagerme plajına girdim.Hava kararmak üzere. Burada kalırım diye planlıyordum ama gece o tesiste düğün varmış.Dedim kafa çekmez bunu sür Kaş a. Karanlık ta Kaş a girdim. Sahil arıyorum yok. Plaj yok her yer marina.:) Pansiyonlar zaten çok pahalı Kaş ta. Aslında Büyük Çakıl falan plaj varmış da ben gece bulamadım. Kaş ta tam meydandaki caminin bahçesinde yatayım dedim.:) Bahçeye bisikleti bağlayıp bir köşeye kıvrıldım.

15. Gün Kaş-Demre 50 Km
Turdaki en az yolu bugün yapacağım. Demre de arkadaşımda kalacağım ve öğleden sonra Kekova tekne turuna çıkacağız. Kaş ta erkenden uyandım caminin bahçesinde. Kafamı kaldırdım tepemde musalla taşı. Hayat işte. Neyse çıktım yola ama Kaş ın çıkışı çok fena. 5-6 belki de7-8 km çok dik yokuşlar var. Kaş ın çıkışındaki 10 km sonra gelen Opet e kadar çok yoruldum. Orada hem kahvaltı yaptım hem uzun bir mola verdim.  Buralar çok ıssız yerler. Aradaki birkaç köydeki birkaç insan dışında insan bile yok her yer dağ keçisi. Yavu köyünü geçtim. Yol hep inişli çıkışlı. Buradan sonra Demre ye iniş başlıyor. Demre nin seralarla

çevrili beyaz ova görüntüsü ile yaklaşık 8 km hiç pedal basmadan fren manyağı olarak iniyorsunuz. 12.00 gibi vardım Demre ye ve tekne turuna da kadar dinlendim.

16. Gün Demre-Antalya 140 km

Kekova tekne turu ardından Demre de evde kalıp duş alıp uyumak çok iyi geldi. 7.30 gibi uyanıp arkadaşla kahvaltı etmeden çıktım yola. Demre dalyanını geçince Finike ye kadar harika bir yol var. Turdaki en güzel yollardan ilk 3 te. Bir daha sürmek isterim burada ilk fırsatta. Demre-Finike arası harika. Yolda Demre den Finike ye gidip gelip kısa tur atan bir bisikletçi arkadaş ile beraber sürdük. Turda ilk ve tek bana eşlik eden bisikletçiydi.:) Selamlar. Finike den sonra Kumluca ya kadar düz sahil yolu. Kumluca da çok güzel kelle paça içtim. Moralim yerinde ta ki Kumluca dan çıkınca önüme gelen yokuşlara kadar. Tur planında Adrasan a uğrayacaktım ama gidemedim. Turdaki pişmanlıklarımdan.Ulupınar a kadar rampalardan sonra Tekiroava ya varıp mola veriyorum. Buralar çok güzel yerler. Vakit ayırıp gezmek gerek. Kemer e de öylesine uğruyorum. Kemer den sonra yolu bildiğim için hemen varırım gibi geliyor bana ama yol bitmiyor bir türlü. Tüneller başlayınca daha da dikkatli sürmek gerek. Çok yoruldum bugün tünellerde bunalıyorum iyice. Ve Antalya tabelası gözüktü. 4. Etap da bitmiş oldu. Konyaaltı plajında gece bile binlerce insan var. Onlardan biri de benim. Plaj taşlık zaten. Bir güzel uyuyorum.

17. Gün Antalya-Alanya 140 Km
Antalya da 8 de uyanıp direkt çorbacıya gittim. Kelle paçayı 16 tl ye geçiren mekana selamlarımı iletiyorum. Güzeldi ama geçirmeyin böyle kardeşim ya.:) Antalya dan Side ye kadar bastım yol dümdüz zaten. Side de mola verdim. Bugün çok çok sıcak. Su yetişmiyor. Akşam Alanya ya vardığım hesapladım 23 lt su içmişim.:) Alanya ya vardım akşam oldu. Alanya daki plaj Konyaaltı gibi taşlık değil sadece kum. Yatılacak gibi değil. Öğretmenevine girip 12 ye kadar takıldım telefona şarj ettim. Öğretmenevi klasik dolu. Öğretmenevinin hemen önündeki parkta uyumaya başladım,İronik tabii.:) Parkta uyudum. Saat 01.30 civarı yerimden zıplayarak uyandım. Parkı sulamak için fıskiyeyi açmışlar. Nasıl su geliyor. Üstüm başım çanta uyku tulumu bisiklet her yer 39 saniye içinde ıslandı. Hemen zıpladım kalktım ama baya ıslandım. 30 metre ileri başka ağacın altna gittim. Tam uykuya daldım. Lap oranın fıskiyesini açtılar. Bu sefer dellenip sinirle zıplayıp lan beni mi takip ediyosunuz Alanya belediyeeeeee diye bağırdım.:) Her şey ıslandı. Gittim plajın yanındaki yolun kenarına yattım uyudum. Alanya Belediyesi ne hala gıcığım.:)

18. gün Alanya-Anamur 125 kmTurun en zor günü bugündü. Anamur yolu zor demişlerdi ama bu kadar da olmamalıydı.:) Alanya dan gece ıslanmanın verdiği sinirle söve söve erkenden yola çıktım. Gazipaşa ya kadar yapıştırdım. Bu yol kolay zaten. Gazipaşa da kelle paçamsı saçma bir çorba içtim bir kebapçıda.:) Gazipaşa dan sonra rampalar başlıyor. Muz bahçeleri de başlıyor. Öğleden sonra ara ara durup muz yiyip yavaş yavaş çıkıyorum rampaları. Muhteşem manzaralar var. İkindi vakti bir köye varıyorum. Daha 50 km var diyorlar Anamur a ve sürekli biraz daha muz yiyip sarıyorum bayırlara ama bitmiyor. Hava kararmak üzere ben dağ başındayım. Köy falan da yok.Benzinlik hiç yok. yorgunluktan bayırları bisiklet elimde çıkmaya başlıyorum.Şimdi rampalar bitti artık sallanacağım derken virajı döniyrum bir çıkış daha. O anlar çok zordu. İnişi beklerken hava karardı. Yine ön ışık yok. Arkada ufak kırmızı ışıkla arada gelen tırların ve ay ışığında gidiyorum. Telefonun şarjı da bitti. Anamur a 15 km kala bir lokanta buldum. Daha var dediler Anamur a. Ben ölüyorum yorgunluktan. Bi mercimek çorbası içip abi ben şurada uyuyayım be deyip lokantanın önünde öyle kıvrılıp uyuyuverdim.

19. Gün Anamur-Slifke(Taşucu) 120 km
Gece yorgunluktan hemen uyumuşum. Erkenden kalkıp Anamur a vardım. Anamur da saat 07.00 de kahvaltı ettim benzinlikte. Anamur-Silifke arasında da Aydıncık a kadar olan kısımda zor yollar var dediler gece lokantada ondan erkenden geçmek istiyorum Aydıncık ı. Bozyazı Tekmen Tekeli bu kasabaları geçince %15 eğim yazan tabelanın olduğu bayırlar başladı.:) Bisiklet elde treking havasında.:) çıktım bayırları. Aydıncık a varmadan Soğuksu da denize girdim. Aydıncık pek bilinmeyen ama çok güzel sahil ilçesi. Hala 80 leri yaşıyor kasaba. Görmenizi tavsiye ederim. Aydıncık tan sonra da rampalar var. Büyükeceli köyünde bakkal dayıyla muhabbet edip yemek yedim. Dayı bana sürekli civarda olan motor ve bisiklet kazalarında ölenleri anlattı.:) Oradan sonra tüneller başlıyor. Bas bas yol bitmedi usta. Akşam oldu Karanlıkta baya yol gittim. Taşucu nda parkta yattım.

20. Gün Slifke-Mersin 100 km
Bugün nispeten kısa bir parkur var. 8 civarı uyanıp sallanarak yola çıktım. Benzinlikte atıştırmalıklarla kahvaltı ettim. Kız Kalesi nde mola verdim. Telefonun şarjı yok. Foto çekemediğim yerlerden. Teknolojik ekipmanım çok zayıf kaldı turda. Seneye daha hazırlıklı gideceğim. Kız Kalesi nden sonra yola devam. Erdemli de de mola verdim. Güzel yerler buralar. Klasik Antalya tatilleriniz yerine bir yaz da bu tarafa gelmenizi tavsiye ederim. Saat 4 gibi Mersin e girdim. En erken vardığım şehirdi Mersin. Tantuni ciğer kerebiç ne varsa yedim.:) Mersin harika yemek yönünden. Bu arada frenlerde yine sorun oldu.Pozcu tarafında bir bisikletçiye uğradım. Mersin de forum avm nin karşısında alakasız bir parkta uyudum.:)

21. gün Mersin-Adana-Erzin 180 km

Mersin'de hava aydınlanmadan uyandım parkın köşesinde. Tur boyunca güvenlik amaçlı ufak bir sustalı bıçak vardı yanımda. Parkta uyurken cebimde açılmış ve bacağımı çizmiş biraz.:) Turda güvenlik sorunu olmuyor mu diye soruyordu arkadaşlar. 25 gün boyunca hiçbir sorun yaşamadım önüme çıkan birkaç hayvancık dışında. Köpekler için çözümü biskletçiler biliyor zaten. Sizi yemeyecek boyutta bir köpekse bisikletten inip durursanız öylece havlayıp gidiyor köpekler. Diğer türlü yorulana kadar kovalıyorlar. Bisiklet hırsızlığı anlık bir hadise olduğundan çok dikkatli olmak gerek. Tur boyunca bisikleti bıraktığımda hep gözümün önündeydi ya da kitledim bisikleti.Mersin den yola çıktım Tarsus a ve Adana ya varmam çok sürmedi. Düz yolu bulmuşken basayım dedim. Yollarda meyve satıcılarda mola verdim. Normalde Adana da kalıp devam etmekti planım ama yol dümdüz Çukurova yı boydan boya geçeceğim. 1 gün kazandım bugünkü uzun yol performansı ile. Ceyhan a kadar bastım ama bu ara biraz sıkıldım yoldan. Hep düz yol kesinlikle sıkıcı. Ceyhan da mola verdim daha saat 4 falan. gidebildiğim kadar gideyim dedim. Toprakkale ye vardım. Toprakkale derin yara. Üniversite ve devamında 8 sene peşinde koştuğum kızın memleketi.:) Kız istemeye geleceğimiz yerden bisikletle öyle acayip duygular yaşayarak geçmek. Büyük dram. Neyse ok uzatmayayım bu mevzuda yazarsam bitmez.Başka bir yazıda bunu 350 bin sayfa yazabilirim.
Toprakkale den dönüyorum daha güneye. Hatay sınırlarına giriyorum. Hava kararmak üzere.Biraz daha basıp Erzin e varıyorum. Erzin de kimselerin olmadığı sadece görevli arkadaşın olduğu öğretmenevinde 25 tl ye kaldım. Buna ihtiyacım vardı.  Mersin-Erzin arası 180 km yol yaparak bisikletle günlük yol rekorumu kırıyorum. İyi mesafe 180 km.:) Tebrik ettim kendimi o akşam.

22. Gün Erzin-Antakya 120 km

Erzin de erkenden kalkıp yola çıktım saat. Akşam Antakya ya varmanın heyecanı var. Dörtyol u geçip Payas ta kebapçıda güzel bir çorba ile kahvaltı ettim. Payas tan İskenderun a sanayinin yanından gidiyorsunuz. Bu arayı da hızlı geçip İskenderun a vardım. İskenderun da 1 saat mola verip yola çıktım. Belen e gideceğim ama o yokuşlar bayırlar çık çık gitmiyor. Artık çok yorulduğumu hissediyorum iyice. Şekil yapmanın anlamı yok. Bisikleti ele alıp yavaş yavaş çıkacağız. Belen e varmam baya sürdü. Çay molası verdim. Belen den sonra Belen Geçidi ne kadar da yokuşlar devam ediyor. Belen Geçidi ne geldim. Amik Ovası manzarası muhteşem. Şarjım bitmiş. Fotoğraf çekemediğim için pişman olduğum en güzel yerlerden biri. Buradan sonra harika iniş var. 10 km iniş ve düz yol Antakya ya kadar. Akşam oluyor zaten. Harika inişten sonra Antakya ya kadar bastım ama hava karardı Antakya ya girerken. Antakya da köprünün oraya gidip Ferah künefede telefonu şarja koyup Kurtuluş başkan gelene kadar 2 tane künefe yedim. Antakya da bildiğim tek yer burası zaten.:) Tur final hariç bitti sayılır. Kurtuluş abinin evinde duş alıp uyuyacağım. Çok keyifliyim.:)

23. Gün Bitiş Antakya-Cilvegözü 50 km

Kurtuluş başkanda mis gibi uykudan sonra Hatay kahvaltısı yaptım.(Türkiye nin en zengin ve yöresel kahvaltısı kesinlikle Hatay da)  Ben turun başında Yayladağ sınır kapısına gitmeyi planlıyordum ama o sınır kapısı kapanmış. Reyhanlı Cilvegözü sınır kapısına gideceğim. 50 km mesafe. Evden çıkıp dümdüz yolda bastım. Çok fena sıcak var ama vız gelir. Turun finali ve sınıra gitme coşkusu acayip başka bir mutluluk. Reyhanlı da mola verip oradan Cilvegözü ne geçtim. Bugünlerde çok daha kritik günler geçiren Reyhanlı da sınıra vardıkça bir gerginlik ister istemez oluyor. (Allah Reyhanlı da yaşayan vatandaşlarımızın ve Afrin operasyonundaki askerlerimizin yardımcısı olsun) Sınıra doğru bisikletle gitmek garip zaten. Bakışlar değişti. Cilvegözü ne varınca kapıya kadar bisikletle gitmedim. Sanki bisiklete bir görevli anında müdahele edecek gibi bir hava var. Bisikleti kapıya varmadan sağ tarafta bir yere kitleyip kapıya yürüdüm.
Mutlu ve gururluyum.
Bisiklete yeni başlayan bir insan olarak amatör ruhla basit yol ekipmanlarıyla 2610 km yol yaparak
İstanbul Enez Çanakkale İzmir Marmaris Antalya Mersin Hatay Cilvegözü turunu tamamladım.

Sabırla okuduğunuz için teşekkürler.
Daha başka ve güzel turlardan sonra tekrar yazmak ümidiyle sevgilerle...