Tur Çanakkale-İzmir-Marmaris (2. ve 3. Etap)

Tur 2 etap

5. Gün Lapseki-Çanakkale-Assos 125 km.

Lapseki de erken uyanıp otelde sağlam kahvaltı yapıp yola  çıktım. Lapseki-Çanakkele arası yol güzel. Sağlam basıp Çanakkale ye varıp uzun kollu tshirt almak ilk hedefim. Son gün fena yağmurdan dolayı kollardaki yanıklar sıkıntı yapmamıştı ama bugün yine çok sıcak ve kollar yanıyor. Çanakkale ilk bulduğum mağazaya girdim. Uzun kollu tshirt var mı soruma çalışan kız şaşırarak bu mevsimde yok abi dedi.:) Dedim uzun kollu hiçbir şey mi yok baksana yanıyorum ben dedim. Abi uzun kollu atlet var dedi. Dedim ne olursa ver uzun kollu olsun yeter. Uzun kollu giymenin verdiği keyifle düz yolda basıp Ezine ye akşamüstüne doğru Ayvacık a vardım. Ayvacık taki moladan sonra Behramkale tarafından değil de normal Küçükkuyu Edremit yolundan gideyim dedim. Oraya inerken harika bir iniş var çümkü biliyordum. İşin tek kötü yanı akşam oluyordu ve benim ön lambam bozuktu. Arkada kırmızı ışığım vardı tek. O inişe varmadan harika Körfez manzarası var. Orada duraklayıp manzara çekeyim derken hava iyice karardı. Orası dağ başı denilecek bir yer.Orada kalamazdım. Sahile inmem gerekliydi. Ya nasip diye sallandım aşağı. Komple
karanlık. Arkadan gelen araba çoğu da tır kamyon fark edip korna yapıyor.Hafif sağ geçiyorum. Arkadan gelen arabanın ışığının aydınlatması ile gidiyorum. Araba beni geçince her yer yine karanlık:) Böyle
ite kaka zar zor ay ışığında bazen 10 km yi indim ama soğuk terledim.Turun en heyecanlı kısımlarındandı burası. Assos a doğru zeytinliklerin arasından sahile çıktım. Sahilde bir yerde uyku tulumunda uyudum. Turda dışarda geçirdiğim ilk geceydi. Fazlasıyla mutluydum.

6. Gün Assos-Ayvalık(Sarımsaklı) 110 km
Assos ta 8 gibi uyandım. Hemen yola çıktım. Küçükkuyu-Altınoluk-Akçay yıllarca gidip geldiğim ve bisiklet için rahat bir yol. Altınoluk ta kelle paça içtim. 12 tl verdim. Fazla. Kelle Paça 10 tl olmalı. Üstü çorba için fazla. Akçay da eski okulumdan öğretmen arkadaşımla görüştük. 1 saat mola da orada verdim.Bu arada Akçay girişinde lastiğim patladı.turun ilk patlağı geldi.:) akçay da arkadaşımı beklerken tamircide 20 dakikada hallettik. Edremit Burhaniye oradan Ören e girdim. Ören in denizini ayrı seviyorum. 1 saat de orada deniz keyfi yaptım. Sonra basıp Ayvalık a vardım. Ayvalık girişinde tabelada 70.002 yazıyor. Rakı ve balığı da nüfusa eklemişler diye twit atıp yola devam ettim. Ayvalık merkezde birkaç poz foto çekip yarım saat yemek molası verip Sarımsaklı ya sürdüm. Sarımsaklı da akşamüstü denize girdim ve sahilde şezlonglarda uyudum gece. Edremit ten itibaren Marmaris e kadar olan rota 2016 da yaptığım tur ile aynı rota. Yolu biliyorum. Kafam daha rahat bu bölümde.

7. Gün Ayvalık-Foça 100 km

Yine 7 de uyandım.  Sarımsaklı da yarım saat denize girdim. Bu saatte deniz efsane. Marketten geceden aldığım bisküvi şekersiz limonata ile kahvaltı yapıp yola çıktım. Dikili ye doğru yoldayım. Bu yol gayet keyifli. Bergana kavşağından sonra bir rampa var. 2. geçişim oradan. İlginç bir enerji var o yolda. Baya eğim olmasına rağmen yokuşu çıktıkça hızınız artıyor. Arkadan iten bir kuvvet var gibi. Çıkması acayip zevkli rampa. Bastıkça uçtum rampada. Tekrar gitmek istediğim yerlerden.
Dikili ye girmeden yola devam ettim. Yenişakran da mola verip börek yedim. Yola devam. Aliağa ya baya erken vardım. Sahilinde gölgede 45 dklık kestirme molası vardım. Akşam 6 gibi Foça ya vardım. Denize girecek halim yok. Bir şeyler yiyip uyayacak yer arıyorum. Parkta güzel sote bir ağaç altında uyudum.

8. Foça-İzmir (Güzelbahçe) 100 km

Foça da 07.30 gibi uyandım. Çorbacıda mercimek içtim bu sefer. Yola çıktım.Menemen e kadar bastım. Bu yol zaten sürekli bayır aşağı İzmir e doğru sallanıyorsun hissi veren bir yol. Neredeyse  ufak rampa bile yok.Menemen de Bim molası verdim.Oradan kahvede gölgede çay soda. Devam ediyorum. Bugün hedef İzmir. Parkur kısa sayılır çok rahat gidiyorum. Çiğli ye varırken 2. kez lastiğim patladı. 2 günde 2 patlak hımm böyle gitmez ama.:) Çiğli de patlağı tamir ettikten sonra Karşıyaka ya Mavişehir e sallandım .Mavişehir Bostanlı Karşıyaka bisiklet sürmek için güzel yerler. Turda sadece Karşıyaka-Konak arasında vapur kullanmayı düşünüyordum. Karşıyaka iskelesine varınca grev sürprizi ile karşılaştım. Vapur iptal. Haydi bisiklet yolundan Alsancak a dolan. Alsancak a gelip kumru yemeden olmaz. Şevki de 2 kumru gömdüm. Kordonda yattım biraz. Şanlı Göztepe Efsanesinin doğduğu Güzelyalı ya gittim. Birkaç foto çekip midye yedim.:) Bisikletçilerin takıldığı bir çay ocağı geldi şansıma.Orada 1 saat sohbet mola verip Güzelbahçe ye sürmeye devam ettim. Amacım Güzelbahçe de sahilde yatmaktı ama fırtına var sahilde göz gözü görmüyor. Dedim burada kalınmaz.Seferhisar yoluna dönünde biraz içerde sağda Opet var. Orada benzinlikte uyudum.

9. gün İzmir-Selçuk
Benzinlikte klasik etrafta dolanan köpeklerden var. Onların sesiyle uyanıyorum sabah 7 de. Uyandıktan sonra biraz daha kestireyim huyum yok turda. Uyanınca uyku tulumunu toplayıp çantamı hazırlayıp 15 dk da yola çıkıyorum genelde. Seferihisar a doğru yola çıktım. Seferihisar da kelle paça içtim. Mutlu bir sabah.:) Gelmişken Sığacık a uğramadan geçilmez dedim. Sığacık a sürdüm. 1 saat Sığacık ta takılıp yola çıkıp Cumhuriyet Özdere ye doğru basmaya başladım. Bu yolu gideceklere tavsiyem Sığacık a uğrayın.Çok güzel yer. Seferihisar dan Cumhuriyet e kadar adeta denizin etrafında çöl vadisinde gidiyorsunuz gibi. Fazladan su bulunsun yanınızda sıkıntı olabilir.Cumhuriyette öğlen atıştırmalık bir şeyler yedim. Özdere de deniz molası verdim 1 asat. Sonra yola devam .Buradan Selçuk a ovaya varana kadar Ahmetbeyli den sonra özellikle epey rampa ve bitmek bilmeyen virajlı yollar var. Manzarası harika ama yorucu yollar. Selçuk ta 2016 da kaldığım Vardar pansiyon var. Üsküp göçmeni ailenin tontiş teyzelerin işlettiği bi yer. Lüks değil ama çok samimi ortam. 50 tl ydi bu yaz. 5 gündür dışarıda yatıyorum. Vardar pansiyon cennet gibi geldi bana. 4-5 günde bir pansiyonda kalmak iyi geliyor. Hep dışarıda yatmak parçalıyor adamı bir yerden sonra.:)

10. Gün Selçuk-Didim(Akbük) 100 km
7 de uyanıp Vardar pansiyonun harbi gerçek köy kahvaltısıyla güne harika başladım. Rotam Selçuk Ortaklar Söke Didim Akbük. Kuşadası ndan Söke ye çıkış çok zormuş. Bunu duyduğumdan beri Kuşadası ndan kaçıyorum.:) Selçuk tan çıkınca hemen çok uzun bir rampa var. Yavaş yavaş onu çıktıktan sonra Ortaklar a kadar bayır aşağı çok keyifli yol. Ortaklar da çöpşiş yemeden olmaz dedim.Saat 11 olmasına rağmen çöpşiş yedim. Çöpşişçilerin önünde tepeden akan suyun altında1 dakika durdum. Çok keyifliyfdi. Söke ye doğru yol keyifli. Söke de kahve molası. Gölge serin çay 75 krş. Mis. Söke den Didim ayrımına kadar turun en uzun düzlüklerinden birinde yemyeşil Söke Ovası nda gidiyorum. 35-40 km var tahminim düz yol. Bi yerden sonra sıkıyor tabii düz yol da.:) Akşamüstü Didim e varıyorum. Ufak bi esnaf lokantasında yemek yiyip denize uğramadan (Çok aşırı kalabalık Didim plajı) Akbük e basıyorum. Akbük e varmadan Saplı Ada var. Oranın hemen yanında yaş ortalaması 65 (ortalama diyorum dikkat:)) bir kitleyle denize giriyorum. Çok güzel deniz Akbük te.
O plajın şezlonglarında uyuyorum bu gece.

11. Gün Didim-Bodrum 125 km.
6 da daha gün aymadan uyanıyorum Akbük te çünkü bugün yolum uzun Bodrum a geçen sene giderken çok zorlanmıştım. Geçen sene Bafa gölü kenarında Milas a çıkıp öyle dönmüştüm bodrum a. Bu sene direkt Akbük sırtlarından Kazıklı Gürçamlar Kızılağaç köyleri üzerinden Milas Bodrum yoluna bağlanmak hedefim. Yola çıktım . Kazıklı köyüne kadar 10 km hep tırmanış. Burada önüme tek takılan bir domuz çıktı. Durdum bisikletten inip yol kenarındaki bira şişesini alıp kafamdaki apaçi styla 90 derece Allah a bakan şapkam ile dikildim. Domuz direkt kaçtı. Garibim hayvan kültür şokuna uğradı ormanda.:) Kazıklı da köyünde kahvaltı yaptım. Çok güzel orman köyleri. İmkanınız olduğunda bu yoldan gitmenizi tavsiye ederim. Kızılağaz köyünden sonra çok güzel bir iniş var Milas Bodrum yoluna. Anayola çıkmadan güzel bir gözleme yedim. Mekanın adını unuttum ama harbi köy işi çok güzel gözlemeydi. Ondan sonrası Bodrum a kadar bas bas. Bir türlü gelmiyor nedense O Bodrum. akşam 7 de ancak vardım Bodrum a. Kalenin ilerisinde sakin bir park bulup oraya çöktüm ve geceyi orada geçirdim. En çok yorulduğum günlerden biriydi.

12. Gün Bodrum-Marmaris 125 km.
Geçen sene Bodrum dan feribotla Datça yapıp oradan Marmaris e sürmüştüm. Bu sene Çökertme Ören Akyaka Marmaris rotam çok daha uzun ve zor bir rota. Sabah çok erken kalkıp yola çıktım. Çökertme de kahvaltı yaptım. Ören e kadar ufak molalar hariç durmadan gittim. Ören de kasabaya girip sahile geçtim. Ören i çok beğendim. Seneye uğrayacağım yerlerden. 1 saat Ören de takıldıktan sonra yola çıktım. Ören den sonra Alatepe ve Kultak köyü hep çıkış. Bu köyleri çıkıyorum.Artık gizli cennet Akyaka Akbük e sallanma vakti. Turun en acı sürprizi burada oluyor. Bi bakıyorum frenler tutmuyor. Yok hiç tutmuyor. disk fren hidrolik yağından sorun var. Önümde yaklaşık 5 km iniş var hem de baya dik iniş var ama ben bisiklet elde yürüyorum. Ağlamak üzereyim. Bayır aşağı sallanamıyosun da hiç fren yok çünkü. 1 saatte o yoldan Akbük e indim. Akyaka Akbük cennetten köşe.Turda gördüğüm en güzel yerlerden biri.Kesinlikle tavsiye ederim.
Akbük te sinirim geçsin diye denize girdim. Sonra Akbük ten Akyaka ya kadar frensiz basa basa geldim .Bu yol düz. Akyaka da bisikletçi buldum. Delta bisiklet. Benimle ilgilenip frenleri tamir ettiler. Akyaka da biraz dolandım .Azmak a gittim. Çay içtim biraz mola verip Marmaris e yola çıktım. Gökova Marmaris yolu en sevdiğim yollardan biri. Marmaris e inişe geçmeden yokuş var ama olsun o kadar.:) Ve bana göre en güzel sahil ilçesi Marmaris karşımda. Marmaris e iniş çok keyifli. Akşam 19.30 gibi Marmaris e varıyorum. Marmaris te Sercan da 1 gün kalacağım. Turda sadece Marmaris te 1 gün fazladan kalıyorum. Sercan dostuma ve Marmaris e değer.